Što Je Retargeting (Remarketing) Kampanja i Kako Ju Postaviti

Što Je Retargeting (Remarketing) Kampanja i Kako Ju Postaviti u Google Ads

Retargeting ili Remarketing

Što Je Retargeting?

Korisnici dođu na vaš web shop, pregledavaju ponudu, čak i stave proizvod u košaricu ali na zadnjem koraku odustanu od kupnje. Zvuči vam poznato?

Morate znati da otprilike 98% posjetitelja nije spremno za kupnju prilikom prvog posjeta, odnosno samo 2% korisnika izvrši konverziju prilikom prvog posjeta!

Ovi potencijalni kupci očito su zainteresirani za ono što nudite, ali iz nekog razloga nisu se odlučili na kupnju. Kako onda zadržati zainteresiranost kupaca za vaš proizvod kada više nisu u vašem prodajnom okruženju?

Retargetirajte ih!

Retargeting oglasne kampanje su online oglasi koji vam omogućuju da ponovno privučete korisnike koji su posjetili vašu web-lokaciju, ali nisu izvršili konverziju ili ispunili marketinški cilj.

Dodavanjem kratkog isječka koda na web-lokaciju vaše tvrtke možete vidjeti koje su radnje vaši potencijalni kupci poduzeli na vašem web shopu.

Zatim, te podatke možete upotrijebiti za izradu segmenata publike na temelju njihove interakcije s vašim stranicama i proizvodima.

Korištenjem platforme kao što je prikazivačka mreža, možete ponovno ciljati/retargetirati te potencijalne kupce specifičnim oglasima.

Marketingaš pokazuje na retargeting

Što Je Remarketing?

Iako remarketing kampanje imaju slične krajnje ciljeve kao i retargeting kampanje, remarketing je više usredotočen na komunikaciju putem e-pošte.

Remarketing podsjeća potencijalne kupce na vaše proizvode i usluge kako bi ih ponovno angažirali na izvršenje konverzije.

Remarketing e-poruke mogu biti individualizirane i specifično ciljane kako bi se točno odredilo gdje se kupac nalazi u prodajnom lijevku (sales funnel). Uobičajeni primjeri strategija:

  • Slanje e-poruke s kodom kupona ili posebnom ponudom kupcu koji je napustio košaricu bez kupnje.
  • Prikazivanje srodnih proizvoda korisniku za koje bi mogao biti zainteresiran.
  • Podsjećanje korisnika da obnovi pretplatu itd.
prodajni lijevak ili engl. sales funnel

Dakle, što smo naučili? Glavna razlika između retargetinga i remarketinga je format poruke i lokacija na kojoj se oglasi prikazuju korisnicima.

Remarketing oglašavanje se odvija putem izravne komunikacije odnosno putem e-pošte. Retargeting oglašavanje se radi putem oglasa na GDN mreži.

Obje publike se uglavnom uspostavljaju putem piksela za praćenje i kolačića.

Retargeting uz Pomoć Google Analyticsa (Universal)

1. Korak: Povežite Google Ads s Google Analytics

U Google Analytics nadzornoj ploči idite na Admin » Property » Google Ads Links. Klikom na crveni gumb, vidjet ćete vaše Google Ads račune. Odaberite ispravan, zatim omogućite “Svi podaci web-lokacije”.

Google Ads Links u nadzornoj ploči Google Analytics

2. Korak: Prikupljanje Podataka za Google Signale

Unutar drugog stupca “Property”, idite na “Tracking Info”, zatim na “Data Collection”.

Omogućite Googleu prikupljanje potrebnih podataka za remarketing.

dozvoljeno je prikupljanje podataka za Google signals

3. Korak: Izradite Publiku Koju Želite Ciljati

U istom stupcu kliknite na “Audience Definitions”, zatim na “Audiences”. Za kraj, izradite publiku klikom na crveni gumb “New audience”.

Audience source – odaberite “Svi podaci web-lokacije”.

Audience definition – ciljajte nove korisnike klikom na “New Users”. Za web shopove najčešće se duljina zadržavanja posjetitelja postavlja na 30 dana.

Navedeno znači da će se oglasi prikazivati samo korisnicima koji su vas posjetili unutar zadnjih 30 dana.

Audience destinations – pošto morate uvesti kreiranu publiku u svoju kampanju, odaberite vaš Google Analytics i Google Ads račun.

izrađena je ciljana publika, duljina zadržavanja je postavljena na 30 dana.

Provjerite je li publika ispravno uvezena u Google Ads. Kreiranu publiku možete vidjeti unutar Google Ads sučelja klikom na: Alati i postavke » Upravitelj publike.

Ako nemate Google Analytics ili administratorski pristup, možete izraditi retargeting publiku izravno u Google Adsu. Nažalost, ovo ciljanje zahtijeva malo više rada na postavljanju.

Retargeting uz Pomoć Google Adsa (Tag Manager)

Tag manager pomaže vam u izradi publike za retargeting tako da vam dopušta postavljanje jedne oznake (taga) na sve stranice na vašoj web-lokaciji. Nakon što je oznaka postavljena, možete pokrenuti kampanje za retargeting na svom Google Ads računu.

Možete definirati okidače (triggers), to su radnje korisnika koje upozoravaju GTM da zabilježi vrijedne podatke. Par primjera okidača:

  • svaki put kada korisnik učita stranicu.
  • klikne na određene gumbe.
  • ili pošalje obrazac.

Ti događaji će javiti (besplatnom) GTM-u da prikupi podatke i pošalje ih izravno u Google Analytics.

Google Tag Manager nije zamjena za Google Analytics.

Ako želite ciljati publiku koja je već posjetila vašu web stranicu, slijedite ovaj detaljni vodič kako biste implementirali navedenu strategiju.

1. Korak: Podesite Tag Manager

Za početak, napravite GTM račun. Posjetite službenu web stranicu Google upravitelj oznaka.

Ulogirajte se i kliknite na “Izrada računa”.

izrada google tag manager računa

Od vas će se tražiti da izradite novi račun i novi spremnik. Jedan spremnik može sadržavati mnogo oznaka, okidača i varijabli. Ispunite ove podatke, i kliknite na “Izradi”.

ispunjavanje potrebnih podataka za GTM

Na idućoj stranici, prihvatite ugovor o uvjetima. Zatim ćete dobiti kodove i upute za instalaciju jednog koda u <head> web stranice, a drugog nakon početne oznake <body>.

To možete učiniti odmah ili kasnije, kodovi su vam uvijek dostupni unutar nadzorne ploče. Kada završite, odaberite “U redu”.

Ako koristite WordPress, Insert Headers and Footers dodatak by WPBeginner je vrlo dobar. Ako trebate pomoć s instalacijom dodatka (plugina), pročitajte kako instalirati WordPress dodatak.

prikazan je kod google tag managera

Nakon što dovršite postavljanje GTM-a, otvorite nadzornu ploču svog Google Ads računa da biste postavili oznaku za retargeting.

U sučelju Google Adsa idite na Alati i postavke » Upravitelj publike.

google ads nadzorna ploča

Na lijevom izborniku odaberite “Vaši izvori podataka”. Ako je vaša Google Ads oznaka već aktivna, odaberite “Pojedinosti”. Ako ne, kliknite na opciju “Postavite oznaku”.

vaši izvori podataka unutar publike

Možete prilagoditi prikupljene podatke ovisno o vašoj djelatnosti. Ako želite samo prikupljati opće podatke, odaberite prvu opciju.

izrada izvora podataka za remarketing, odabir djelatnosti

Na sljedećoj stranici odaberite Google upravitelj oznaka.

Vidjet ćete okvir s vašim ID-jem konverzije, koji morate kopirati i zalijepiti u odgovarajući okvir u Google upravitelju oznaka.

prikazan je ID konverzije za retargeting

Vratite se na prozor Google upravitelja oznaka, i odaberite “Dodavanje nove oznake” da biste izradili novu Google Ads oznaku za retargeting.

dodavanje nove oznake u Google upravitelj oznaka

Dajte svojim oznakama opisno, kratko ime. Na način da možete lako prepoznati svoje oznake na prvi pogled.
U prvom odjeljku “Konfiguracija oznake”, odaberite “Google Ads remarketing”.

pod vrstu oznake odabrana je Google Ads remarketing

Nakon što odaberete Google Ads remarketing, pojavit će se okvir. Ovaj okvir će sadržavati polje u koje možete zalijepiti ID konverzije koji ste ranije kopirali.

zalijepljen je ID konverzije

Ako vam je na prethodnom koraku pisalo da nedostaje “Oznaka poveznice konverzije”, kliknite na link “Izradi”. Ova oznaka pohranjuje kolačiće potrebne Google Adsu.

Dodatna konfiguracija nije potrebna, okidač mora biti postavljen za sve stranice. Kliknite na “Spremi”.

izrađena je poveznica konverzije

Sustav će vas sada vratiti na stranicu “Konfiguracija oznake”.

U donjem odjeljku “Okidanje”, morate odabrati gdje će se vaša oznaka aktivirati. U većini slučajeva, oznaka za retargeting trebala bi se aktivirati na cijeloj web-lokaciji, stoga biste trebali odabrati “All Pages”.

Za kraj, spremite oznaku.

postavljanje okidanja za sve stranice na web lokaciji

Imajte na umu da sve izmjene koje napravite u Google upravitelju oznaka neće biti objavljene sve dok ne kliknete na gumb “Pošalji” u gornjem desnom kutu.

Ako stvarate više oznaka ili unosite niz izmjena na svoj GTM račun, možete primijeniti sve izmjene odjednom klikom na gumb “Pošalji” kao što je prikazano na donjoj slici.

gumb pošalji u GTM-u

Da bi vaše oznake bile organizirane, dodajte naziv i opis da biste razumjeli što pokušavate objaviti ovom oznakom. Na primjer – “dodana retargeting oznaka”.

Nakon što kliknete na “Pošalji”, vaša oznaka je spremna za korištenje. Sve promjene možete vidjeti klikom na “Verzije”.

2. Korak: Retargetirajte Posjetitelje Vaše Web Stranice

Retargetiranje posjetitelja s Google Adsom nikada nije bilo lakše.

Osim osnovnog retargetiranja (prikazivanje oglasa svima koji su posjetili vašu web-lokaciju), možete ciljati određene datumske raspone, posjete URL-u i još mnogo toga.

U nadzornoj ploči Google Ads računa, idite na Alati i postavke » Biblioteka za dijeljenje » Upravitelj publike.

izbornik Google Adsa

Kliknite na veliki plavi gumb “+”. S padajućeg popisa odaberite “Posjetitelji web-lokacije”.

odabrani su "Posjetitelji web-lokacije"

Prvo, dajte naziv svojoj publici, zatim definirajte koje radnje želite ciljati.

Vjerojatno najmoćnija retargeting kampanja je: “Posjetitelji stranice koji nisu posjetili drugu stranicu”.

Na primjer, to može biti ciljanje ljudi koji su posjetili vašu stranicu za naplatu, ali ne i vašu stranicu zahvale. Dakle, bili su na 95%, ali su odustali u posljednjoj sekundi.

postavljanje retargeting kampanje - "Posjetitelji stranice koji nisu posjetili drugu stranicu"

Kada završite, kliknite na odjeljak “Opcije ispunjavanja unaprijed”.

Ovdje možete reći Googleu da unaprijed popuni popis osobama koje su vas posjetile u zadnjih 30 dana, ili ako želite započeti ispočetka, odaberite “Započni s praznim segmentom”.

Unutar odjeljka “Trajanje članstva”, određujete koliko dugo će korisnik ostati u vašoj publici. Web shopovi se najčešće postavljaju na 30 dana.

Za kraj kliknite na “Izradi segment”. Odobrenje Google Ads publike može potrajati do 24 sata.

Odabir opcije ispunjavanja unaprijed i trajanje članstva

Vrijeme je da se sve napisano provede u praksi. Pokrenimo kampanju koja će nam vratiti onih 98% posjetitelja. Dajte posjetiteljima vaše web stranice drugu priliku da kupe vaš proizvod ili se pretplate na vašu uslugu:

1. Korak – u Google Ads sučelju kliknite na gumb “Nova kampanja”.

2. Korak – odaberite cilj, zatim pod vrstu kampanje odaberite “Prikazivačku mrežu”.

3. Korak – podesite postavke kampanje po želji. Najbitnija stavka se nalazi unutar opcije “Ciljanje”.

4. Korak – odaberite “Segmenti publike”, zatim kliknite na opciju “Kako su stupili u interakciju s vašom tvrtkom”.

5. Korak – odaberite publiku iz prošlog koraka

unutar segmenta publike je odabrana ranije stvorena publika za retargeting

6. Korak – izradite nove oglase na temelju odabrane publike.

7. Korak – smjestite se i gledajte kako se konverzije povećavaju.