Kako Postaviti Praćenje Konverzija u Google Ads

Kako postaviti praćenje konverzija u Google Ads

Praćenje konverzija je besplatni alat u Google Adsu koji vam pokazuje što se događa nakon što korisnik stupi u interakciju s vašim oglasima.

Radnja koju smatrate vrijednom može se računati kao konverzija, bilo da se radi o kupnji, ispunjavanju web obrasca, pretplati na vaš newsletter ili pozivu vašoj tvrtki.

Praćenje konverzija omogućuje vam da vidite koje su ključne riječi, oglasi, grupe oglasa i kampanje najbolje u poticanju vrijednih aktivnosti korisnika.

Kada znate koji elementi kampanje imaju najbolju izvedbu, možete bolje razumjeti svoj ROI i donijeti bolje odluke o optimizaciji i potrošnji na oglase.

Upotrijebite Google Analytics Universal za praćenje konverzija

Ako upotrijebite Google Analytics za praćenje konverzija, morat ćete izraditi ciljeve na svom Google Analytics računu i uvesti ih izravno u Google Ads račun.

1. Korak: Povežite Google Analytics s Google Ads-om

Prijavite se s istom adresom e-pošte na oba računa kao administrator.

U Google Analytics sučelju, kliknite na Admin » Property » Google Ads Links. Klikom na crveni gumb “New link group”, vidjet ćete vaše Google Ads račune.

Odaberite odgovarajući, zatim omogućite “Svi podaci web-lokacije”.

Zatim, stavite kvačicu odnosno obavezno omogućite “Account Settings: Data Sharing”.

Time dajete Googleu dozvolu da automatski povlači podatke s vašeg Google Ads računa u Google Analytics.

Google Analytics sučelje - omogućeno je dijeljenje podataka

2. Korak: Provjerite Jesu li Povezani u Google Ads-u

Idite na svoj Google Ads račun, kliknite na “Alati i postavke” u gornjoj traci, zatim na “Povezani računi” s padajućeg izbornika.

izbornik u google ads

Pod povezanim računima i proizvodima, vidjet ćete svoj Google Analytics račun.

povezani računi u nadzornoj ploči GA

3. Korak: Izradite Cilj u Google Analyticsu

Idite na Admin » View » Goals.

Ovdje možete kreirati ciljeve koje ćete pratiti na vašem Google Analytics računu. Da biste stvorili cilj, kliknite crveni gumb “+ New Goal”.

stvaranje cilja u Google Analytics

Sada će se od vas tražiti da unesete opis i pojedinosti svog cilja. Za ovaj primjer postavit ćemo cilj: prijava na newsletter.

Kada kliknete na gumb za izradu cilja, vidjet ćete popis dostupnih predložaka i opciju “Custom”. Za ovaj vodič odaberite “Custom”.

odabran je custom predložak

Ovdje morate unijeti naziv i vrstu svog cilja.

Pretvarat ćemo se da imamo postavljenu stranicu zahvale kada se netko prijavi na naš newsletter, pa ćemo koristiti kao cilj “Destination”.

pod vrstu cilja odabran je "destination"

Sada trebate napisati Googleu koju stranicu želite računati kao konverziju. U primjeru: /hvala/.

Također možete uključiti opciju “Value” ako želite svom cilju dati određenu vrijednost za potrebe izvješćivanja.

Nakon što unesete ove pojedinosti, kliknite na “Save”. Čestitam, uspješno ste stvorili svoj prvi cilj u Google Analyticsu.

zalijepljen je URL cilja, dodana je vrijednost od 10 kn

4. Korak: Uvezite Konverziju u Google Ads

Nakon što ste izradili cilj, u nadzornoj ploči Google Adsa kliknite na “Alati i postavke”, zatim na vezu “Konverzije”.

izbornik u nadzornoj ploči GA

Postoje različiti načini uključivanja ključnih radnji u svoj Google Ads račun, ali za sada ćemo koristiti opciju “Uvoz”.

odabrana je opcija uvoz za praćenje konverzija

Budući da je cilj stvoren u Google Analytics Universal računu, povežite se s tim računom odnosno uvezite konverziju direktno u Google Ads.

odabran je uvoz iz Google Analytics (UA) računa

Odaberite stvoreni cilj/radnju konverzije, i kliknite na “Uvezi i nastavi”.

uvezen je jedan cilj iz Google Analyticsa

Nakon što uvezete konverziju iz Analyticsa, možete ju pratiti u svojim Google Ads kampanjama.

Upotrijebite Google Tag Manager za praćenje konverzija

Najprije morate biti sigurni da imate instaliran Google Tag Manager (GTM) ili Google upravitelj oznaka na svojoj web stranici.

Osobno koristim Google Tag Assistant, to proširenje za Google Chrome će vam pokazati je li oznaka instalirana na vašoj web stranici.

1. Korak: Izradite Novu Konverziju u Google Adsu

U nadzornoj ploči Google Adsa idite na: Alati i postavke » Konverzije.

Zatim kliknite na plavi gumb “+ Nova radnja konverzije”.

meni u nadzornoj ploči Google Adsa

Postoje 4 načina za postavljanje/praćenje konverzija:

  • Web-lokacija
  • Aplikacija
  • Telefonski pozivi
  • Uvoz

Za ovaj vodič pokazat ću vam kako koristiti praćenje konverzija na web-lokaciji. Odaberite prvu opciju.

odabrana je prva opcija - praćenje na web-lokaciji

Pretpostavimo da želimo pratiti prijave na newsletter na našoj web stranici. Pod kategoriju bismo odabrali “Registracija”.

Ako pratite drugu interakciju, pokušajte potražiti kategoriju koja je najbliža vašim potrebama.

Konverziju možemo nazvati: “Prijava na newsletter”. To je ono što ćete vidjeti na svom popisu konverzija.

izrada radnje konverzije. odabrana je "Registracija" unutar kategorije.

Sljedeći korak je definiranje vrijednosti konverzije.

Možete unijeti novčanu vrijednost za svaku konverziju ako znate koliko točno jedna konverzija vrijedi za vašu tvrtku. Ako niste 100% sigurni, unesite brojku 1.

Zatim morate konfigurirati kako želite bilježiti konverzije.

U primjeru je pod “Zbroj” odabrana “Jedna”, jer u slučaju da se ista osoba dvaput prijavi za newsletter, želim da se to računa kao jedna konverzija.

Međutim, ako pratite kupnje i isti korisnik tijekom iste sesije obavi 2 kupnje, trebali biste pratiti obje konverzije (jer svaka kupnja znači veći prihod).

odabrana je vrijednost konverzije i zbroj

Postoje još neke konfiguracije konverzija koje morate postaviti:

Vremenski okvir konverzije nakon klika – je trajanje do kojeg se konverzija smatra valjanom.

Na primjer, ako korisnik klikne na vaš oglas i vrati se na web stranicu nakon 20 dana, zatim izvrši konverziju, to će se zabilježiti kao konverzija.

Možete postaviti vrijednost od 1 do 90 dana. U našem slučaju zadržali smo izvorni vremenski okvir konverzije od 30 dana.

Vremenski okvir konverzije angažiranog prikaza – bilježi se kada korisnik pogleda najmanje 10 sekundi videooglasa koji se može preskočiti (ili pogleda cijeli umetnuti oglas koji se može preskočiti, ako je kraći od 10 sekundi), i zatim izvrši konverziju unutar vremenskog okvira konverzije angažiranog prikaza.

Vremenski okvir konverzije nakon pregleda – ovaj parametar će pratiti konverzije kada korisnik vidi vaš oglas, ali ne klikne na njega ili odmah izvrši konverziju.

vremenski okviri konverzija

Posljednja opcija je odabir modela atribucije.

Ova opcija ovisi o vašoj kampanji, zadana opcija “Zadnji klik” se najčešće koristi u praksi. Kada završite, kliknite na “Izradi i nastavi”.

Sljedeći korak bit će postavljanje ove konverzije u Google upravitelju oznaka.

odabran je Google upravitelj oznaka

Najvažnije stvari koje će vam trebati da biste postavili svoju oznaku su:

  • ID konverzije
  • i oznaka konverzije.
prikazan je ID i oznaka konverzije

Ostavite ovu karticu otvorenom za buduću upotrebu, i otvorite Google upravitelj oznaka u drugoj kartici kako bi postavili oznaku o konverzijama.

2. Korak: Postavite Oznaku Pomoću Google Tag Managera

Ulogirajte se u GTM račun i spremnik (web stranicu). Na zaslonu za pregled odaberite “Dodavanje nove oznake”.

Dodavanje nove oznake u GTM-u

U prozoru koji se pojavi, kliknite na odjeljak “Konfiguracija oznake” da biste odabrali vrstu oznake.

Odaberite “Google Ads praćenje konverzija”.

Google Ads praćenje konverzija je odabrano pod vrste oznaka

Sada se vratite na karticu Google Ads računa da biste kopirali ID i oznaku konverzije. Trebate ih zalijepiti u odgovarajuća polja kako biste mogli pratiti konverzije pomoću GTM-a.

zalijepljeni su ID i oznaka konverzije

Nakon što izradite svoju oznaku, trebate odabrati kada će se ta oznaka okinuti u Google upravitelju oznaka.

Okidanje oznaka ovisi o tome kakvu interakciju pratite. Ne postoji jednostavno i univerzalno pravilo.

Kliknite na “Okidanje”, zatim u novom prozoru na znak plus (+) u gornjem desnom kutu.

odabir okidača (trigera)

Za ovaj primjer, postavit ćemo okidanje oznake/konverzije na određenom prikazu stranice. Kada se korisnici prijave na newsletter, preusmjerit ćemo ih na stranicu “zahvaljujemo-na-prijavi”.

U prozoru “Konfiguracija okidača”, odaberite “Prikaz stranice”, zatim “Neki prikazi stranice” kako bi se okidač aktivirao samo na definiranim stranicama.

Ubuduće će se svaki put kada korisnik dođe na URL stranice koja sadrži “/zahvaljujemo-na-prijavi/”, računati kao konverzija.

Imenujte okidač i kliknite na gumb “Spremi”.

okidač je izrađen

Naposljetku, unesite naziv oznake i kliknite na gumb “Spremi” da biste stvorili novu oznaku u GTM-u. Postavljena oznaka će sada pratiti konverzije svaki put kada netko dođe na (odabranu) ključnu stranicu na vašoj web-lokaciji.

oznaka je izrađena i prikazana kako treba biti postavljena

Ako niste ranije, morat ćete sada izraditi oznaku “Poveznica konverzije” koja se aktivira na svim vašim stranicama. Kliknite na link “Izradi”.

Dodatna konfiguracija nije potrebna, okidač mora biti postavljen za sve stranice. Kliknite na “Spremi”.

postavljanje poveznice konverzije

Za sada vaše izmjene postoje samo u vašem radnom prostoru unutar GTM-a i nisu aktivne. Da biste objavili svoje oznake, morate uvijek za kraj kliknuti na gumb “Pošalji” u gornjem desnom kutu.

Nakon što kliknete na pošalji, Google upravitelj oznaka moći će pratiti vašu oznaku za konverzije i poveznicu konverzije.

gumb pošalji u GTM

Pametno je otići na web-lokaciju i provjeriti uz pomoć opcije “Pregledaj” aktivira li se oznaka konverzije na stranici zahvale.

Vratite se na karticu Google Adsa, kliknite na gumb “Dalje”. Prikazat će vam se stranica na kojoj piše da je radnja konverzije uspješno postavljena.

prikazana je poruka - radnja konverzije je uspješno postavljena.

Nakon što dodate konverzije u vašu kampanju, možete dodati stupac konverzije u vaša izvješća grupe oglasa.