Kako Napisati SEO Optimiziranu (Visokokvalitetnu) Objavu za Blog

čovjek piše post za web stranicu

Većina će se složiti da je pisanje visokokvalitetnog članka ključni element svake SEO strategije. Ali u isto vrijeme online pisanje može biti veliki izazov.

Neki ljudi mogu stvoriti zanimljiv sadržaj. Drugi mogu stvoriti SEO optimiziran sadržaj. Malo ih može učiniti oboje.

Ovaj kompletni vodič, vodit će vas kroz proces istraživanja ključnih riječi, kao i 3 faze procesa pisanja.

 

Kompletan SEO

Na WP Developeri prakticiram nešto što nazivam “kompletan SEO“. To znači da je moj primarni cilj izgradnja i održavanje najbolje moguće web-stranice.

Kompletan SEO je interdisciplinarna marketinška strategija usmjerena na stvaranje najbolje web-stranice u specifičnoj tržišnoj niši.

Da bi to učinili, tehnički dizajn odnosno UX vaše web-stranice trebao bi biti izvrstan, i svi sigurnosni aspekti pokriveni.

Najvažnije je, međutim, da je sadržaj dobro napisan i usmjeren na publiku kojoj služi vaša web-lokacija. Ovaj pristup zahtijeva prilično napredne SEO vještine pisanja.

Proces SEO copywritinga je vrlo sličan procesu pisanja bilo čega drugoga, tako da nije jednostavan i neizbježno neki od nas imaju više talenta za pisanja od drugih.

 

Prije Pisanja, Uvijek Započnite s Istraživanjem Ključnih Riječi

Prvi korak u SEO copywritingu nema veze s pisanjem. Prvo morate odlučiti o čemu ćete pisati.

Prije nego što počnete pisati, morate istražiti ključne riječi. Ako želite dominirati SERP-om, morate shvatiti koje riječi vaša publika zapravo pretražuje.

Te riječi trebali biste koristiti u svom tekstu!

Da biste došli do dobrih fraza/riječi, zaista morate ući u glave svoje publike.

  • Što će tražiti na Googleu?
  • Kako će vas najvjerojatnije pronaći u moru blogova?

Na kraju istraživanja ključnih riječi trebali biste imati popis svih relevantnih pojmova za pretraživanje koje bi korisnici mogli koristiti.

Također, razmislite o kombinacijama i varijacijama ovih pojmova. Postavite sebi ova pitanja i zapišite što više odgovora.

 

developer istražuje ključne riječi

 

Prvo, Što je Istraživanje Ključnih Riječi?

Istraživanje ključnih riječi može se definirati kao posao koji radite kako biste došli do opsežnog popisa ključnih riječi za koje želite (visoko) rangirati.

Fokusna (glavna) ključna riječ je pojam za pretraživanje za koji najviše želite da vaša stranica bude rangirana. Tako da kada ljudi traže tu ključnu riječ ili frazu, trebali bi vas pronaći.

“Keyphrases” su ključne riječi koje sadrže više riječi. Većina ljudi koristiti riječ “ključna riječ”, ali to ne znači da je riječ samo o jednoj riječi. [WordPress sigurnost] je ključna riječ npr.

Ključne riječi obično se sastoje od više riječi!

Ključne riječi koje su specifičnije (a često i dulje) jer se više fokusiraju na tržišnu nišu, nazivaju se “long tail” ključnim riječima.

Na primjer, long tail title oznake “Kako optimizirati web-stranicu” može biti “Kako optimizirati WordPress web-stranicu za SEO”.

 

Alati za Istraživanje Ključnih Riječi

Plaćeni alati kao što su SEMrush, Moz i Ahrefs svaki tjedan zarađuju milijune dolara, koriste ih digitalne marketinške agencije iz cijelog svijeta.

Iako ne jamče uspjeh, njihove napredne značajke korisnicima omogućuju duboko istraživanje podataka o ključnim riječima i otkrivanje prijedloga ključnih riječi s visokim potencijalom koji mogu poboljšati izglede za visoko plasiranje.

Na suprotnom kraju spektra nalaze se besplatni alati za planiranje ključnih riječi kao što su dolje navedeni:

Google Ads Keyword Planner

Googleov alat za planiranje ključnih riječi je jedan od najboljih temeljnih alata koji se koriste pri podučavanju onih koji su novi u SEO svijetu.

Upotrijebite ga da biste pronašli nove i povezane ključne riječi, ali zanemarite podatke o opsegu pretraživanja.

Upišite ključnu riječ pod pronalaženje novih ključnih riječi.

 

pretraživanje novih riječi

 

Za moj primjer, “kako smršaviti”, pronađene su 792 povezane riječi. U slici ispod možete vidjeti povezane ključne riječi, i prosječna mjesečna pretraživanja.

 

ideje za ključne riječi

 

Količine mjesečnog pretraživanja nisu super precizne, ali daju dobru predodžbu o količini za bilo koju ključnu riječ.

 

Keywords Everywhere

Keywords Everywhere je odlično, besplatno proširenje za web preglednik Chrome i Firefox.

Prikuplja podatke iz više od 15 najpopularnijih alata za istraživanje ključnih riječi, uključujući Ubersuggest, Answer the Public, Google Search, Google Analytics i Search Console.

Kada unesete upit za pretraživanje u Google, Keywords Everywhere vam pokazuju neke osnovne, ali vrlo korisne informacije, uključujući opseg pretraživanja, povezane riječi i podatke o cijeni po kliku.

Možete preuzeti podatke u PDF, Excel ili CSV formatu.

 

web-stranica Keywords Everywhere

 

Keyword.Guru

Keyword.Guru prikuplja rezultate iz najboljih tražilica (Google, Yahoo, Bing) i elektroničkih trgovina (Amazon, eBay).

Nakon što počnete tipkati, prikazat će vam rezultate na temelju onoga što ljudi traže u stvarnom vremenu.

Keyword.Guru ne prikazuje informacije o opsegu pretraživanja, ali prikazuje najčešća pretraživanja na temelju ključne riječi.

 

Keyword Guru

 

Google Trends

Google Trends  omogućuje usporedbu prometa za skupove ključnih riječi. Možete vidjeti čak i razliku interesa za brojna zemljopisna područja.

Nije loše provjeriti Google Trends ako očekujete da su neke ključne riječi sezonske, primjerice zbog propisa, godišnjih odmora itd.

 

Google Trends Hrvatska

 

Ubersuggest

Razvijen od strane Neil Patela, Ubersuggest je vrlo dobar alat koji svatko može koristiti. Funkcionira na sličan način kao i Googleova traka za pretraživanje koja koristi automatsko dovršavanje.

Njegova dobra strana je da je apsolutno besplatan i da nećete imati nikakvih ograničenja dok istražujete ključne riječi, za razliku od nekih drugih takozvanih besplatnih alata koji skrivaju svoje napredne značajke “iza zida” koji se plaća.

Ubersuggest  povlači svoje podatke iz Google Suggesta i Google Adsa (AdWords), stoga nudi mnogo pouzdanije rezultate.

Alat je izvrstan za manje blogove ili agencije koje rade s klijentima niskog budžeta.

 

Ubersuggest

 

Vaša Interna Tražilica

Što ljudi traže na vašoj web-lokaciji?

Ti su pojmovi ključne riječi u rječniku vaše stvarne publike i svakako ih trebate dodati popisu ključnih riječi.

Ne zaboravite pogledati ključne riječi koje su upisane ali nisu dobili nikakve rezultate. To su stvari koje su ljudi očekivali, ali nisu pronašli na vašem blogu.

Rezultate internog pretraživanja možete pogledati u Google Analyticsu pod Behavior » Site Search » Search Terms.

 

 

Na Što Treba Paziti Kod Pisanja Objave (Posta) za Blog

Nakon istraživanja ključnih riječi, pobrinite se da vaš sadržaj zadovoljava ispod napisane zahtjeve:

1. Originalan Sadržaj

Prvi “stup” visokokvalitetnog i SEO optimiziranog sadržaja je pisanje originalnog sadržaja.

Vaš post na blogu treba biti aktualan, nov i originalan. Trebao bi se razlikovati od svih ostalih postova na blogu i članaka koji su nalaze na internetu.

Odnosno, trebao bi biti nešto što ljudi žele čitati.

 

2. Lako Čitljiv Sadržaj

Nakon što napišete post, obavezno provjerite čitljivost.

Ako je vaš tekst dobro strukturiran i jasno napisan, čitatelji i Google će razumjeti vašu poruku. Ako je vaša poruka jasna Googleu, vaš post će dobiti visoki rang u rezultatima pretraživanja.

Čitljivost je vrlo važna Googleu!

 

3. Pišite Kratke Rečenice

Kraće rečenice lakše se čitaju i razumiju nego dulje. Također, vjerojatno ćete napraviti manje gramatičkih pogrešaka.

Osobno smatram da su rečenice koje sadrže više od 20 riječi preduge. Također, provjerite da vaši paragrafi nemaju više od jedne duge rečenice.

 

3. Pišite Jasne Paragrafe

Savjetujem vam da svaki paragraf uvijek započnete s najvažnijom rečenicom, zatim ju objasnite tj. elaborirajte.

Na taj način, vaši će čitatelji moći shvatiti najvažniji sadržaj iz vašeg članka, čitajući samo prve rečenice vaših paragrafa. Duljina paragrafa zavisi o temi o kojoj raspravljate, tako da duljina istog može biti između dvije i petnaest rečenica.

Međutim, za pisanje na web-stranicama, savjetujem vam da pišete kratke paragrafe (maksimalno 6 ili 7 rečenica).

 

4. Koristite Prijelazne Riječi

Da biste vodili čitatelje, trebali biste upotrijebiti mnogo prijelaznih riječi.

One pokazuju čitatelju odnos između fraza, rečenica ili paragrafa. Korištenje takvih riječi čini vaš tekst mnogo čitljivijim, jer te riječi daju smjer čitateljima.

Ispod je par primjera prijelaznih riječi u rečenicama.

Uzrok i posljedica: dakle, stoga, kao rezultat, zato, zbog toga.

  • Umoran sam. Zato idem u krevet.

Razjašnjenje: to jest, drugim riječima, da razjasnim.

  • Niste zadovoljili. Drugim riječima, otpušteni ste.

Suprotnost: međutim, no, s druge strane.

  • Ne volim voće. Međutim, volim banane.

Primjer: na primjer, npr., primjerice,

  • U večernjim satima, volim se opustiti. Na primjer, uživam u gledanju televizije.

Isticanje: najvažnije, iznad svega, svakako, zacijelo.

  • Postoji mnogo razloga za redovito vježbanje. Iznad svega, održava vas zdravima.

Nabrajanje: prvi/drugi, nadalje, i, dodatno, pored toga.

  • Danas ću napisati post. Pored toga, snimam neke video lekcije.

Vrijeme: u međuvremenu, za vrijeme, tokom, nakon toga, poslije.

  • Počet ću tako što ću vam reći koje su prijelazne riječi. Nakon toga, reći ću vam zašto biste ih uvijek trebali koristiti.

Sličnost: isto tako, na sličan način, u istom smislu.

  • Ona je zabavljala goste. Isto tako, on je ostavio svoje srce i dušu u kuhanju odličnog ručka.

Zaključak: ukratko, da zaključimo, u zaključku, u konačnici.

  • U zaključku, prijelazne riječi su vrlo važan aspekt SEO copywritinga.

 

5. Ograničite Teške Riječi

Ograničite uporabu riječi koje je teško pročitati. Ne zaboravite da je čitanje s ekrana teško za svakoga. Pogotovo ako je font neodgovarajući/premali.

Riječi s četiri ili više sloga smatraju se teškim za čitanje, stoga ih izbjegavajte gdje je to moguće. Naravno, ponekad je vaš post o nečemu što je teško objasniti ili zahtijeva napredniji rječnik.

U ovakvim slučajevima, nemojte pisati dugačke rečenice tj. paragrafe.

 

 

Kako Napisati Vrhunski Članak u 3 Jednostavna Koraka

1. Korak – Priprema Teksta

Prva faza procesa je planiranje sadržaja. Prije nego što stavite olovku na papir (ili prste na tipkovnicu), odvojite malo vremena i razmislite što ćete napisati.

Vjerojatno imate na umu neku temu, ali prije nego što počnete pisati, trebali biste imati jasne odgovore i na sljedeća pitanja:

  • Tko je vaša publika?
  • Koja je svrha vašeg članka?
  • Koje informacije trebate napisati?
  • Kakva će biti struktura vašeg članka?

 

1.1. Struktura Teksta

Najvažniji element planiranja vašeg članka je postavljanje njegove strukture. Struktura teksta na vašoj web-lokaciji ključna je za SEO copywriting!

Ako vaš sadržaj ima jasnu strukturu, imate bolje šanse za dobro rangiranje u Googleu. Jer struktura je kostur vašeg teksta, ona pomaže vašim čitateljima da shvate glavne točke članka.

Postovi i stranice s jasnom strukturom rezultirat će i većim konverzijama na vašoj web-lokaciji. Vaši posjetitelji će kupiti vaše proizvode ili se vratiti na vašu web-lokaciju ako razumiju vašu poruku.

 

1.2. Upotrijebite Naslove za Pomoć Čitateljima (i Googleu)

Google koristi vaše naslove da bi odredio temu sadržaja na vašoj web-lokaciji, stoga koristite naslove za optimizaciju posta.

Međutim, naslovi su od velike važnosti i za vaše čitatelje.

Naslovi su ključni za dobar SEO!

Naslovi omogućuju vašim posjetiteljima da brzo skeniraju vaš tekst i odluče hoće li ili ne (ili koje dijelove) pročitati.

Stoga bi naslovi trebali biti atraktivni, i trebali bi obuhvatiti sadržaj niže navedenih paragrafa.

 

 

2. Korak – Pisanje Teksta

Najvažniji savjet za ovu fazu je: pišite sve što vam padne na um.

Ljudi često imaju poteškoća s pisanjem prve rečenice (ili prvog paragrafa). Ali, u ovoj fazi, možete preskočiti pisanje tog prvog paragrafa.

Samo napišite par riječi koje se odnose na sadržaj koji bi trebao sadržavati vaš prvi paragraf, i započnite s pisanjem drugog. Početke i završetke je lakše napisati nakon što je konkretiziran glavni sadržaj posta.

Ako rečenica nije gramatički ispravna ili zvuči čudno, samo nastavite i ne brinite o tome. Te stvari možete prepisati u sljedećoj fazi.

 

2.1. Ne Zaboravite Na Važnost Strukture

Tijekom pisanja koristite strukturu koju ste stvorili u fazi pripreme kao nacrt, i pišite paragrafe prema tom planu.

 

2.2. S Vremena Na Vrijeme Napravite Pauzu

SEO copywriting može biti prilično intenzivan proces. Što duže pišete, sve teže ćete održavati koncentraciju.

Čim ustanovite da je vaš um počeo lutati, vrijeme je za pauzu. Čak i pauza od pet minuta može biti dovoljna da se vratite vašem pisanju sa svježom i obnovljenom razinom koncentracije i kreativnosti.

 

developer pije kavu i odmara

 

 

3. Korak – Uređivanje Teksta

Kada završite s pisanjem, imat ćete prvi nacrt članka. Ovaj prvi nacrt je ono što ćete poboljšati u završnoj fazi pisanja.

Posljednji korak će trajati dosta vremena…

Faza uređivanja je završna faza procesa SEO copywritinga u kojem trebate odbaciti neke vama drage rečenice ili odlomke.

Trebali biste pročitati i ponovno pročitati i ponovno pročitati svoj post i ispraviti sve neugodne rečenice, nejasne fraze i zbrkane strukture paragrafa.

Ispod je napisano pet koraka koje trebali poduzeti kako biste temeljito uredili svoj članak:

 

3.1. Čitajte Polako i Naglas

Možete početi ovu fazu čitanjem vašeg dijela naglas i polako. Svaka rečenica mora biti gramatički ispravna i pravopis mora biti besprijekoran.

MORATE BITI VRLO KRITIČNI PREMA VLASTITOM RADU.

Pravopis možete provjeriti na web-stranici Ispravi.me.

 

3.2. Provjerite Rečenice

Provjerite je li svaka rečenica ispravna. Usredotočite se na pravopis i preformulirajte čudne formulacije.

Provjerite i jesu li rečenice gramatički ispravne. Obavezno provjerite čitljivost tj. jesu li rečenice preduge.

 

3.3. Provjerite Paragrafe

Ako su sve rečenice u jednom paragrafu dobro napisane, pogledajte unutrašnju strukturu, fokusirajući se na prvu rečenicu.

  • Da li prva rečenica u suštini obuhvaća ono što ste htjeli reći u tom određenom odlomku?
  • Jesu li rečenice unutar odlomka predstavljene u logičkom redoslijedu?
  • Koristite li prijelazne riječi kako bi veza između rečenica bila jasna?

 

3.4. Provjerite Strukturu Teksta

Provjerite je li struktura između paragrafa jasna.

Jesu li teme u vašem članku predstavljene u logičkom redoslijedu ili trebate napraviti neke promjene?

Također biste trebali provjeriti svoje naslove i podnaslove. Provjerite je li ključna riječ u jednom od tih naslova i podnaslova.

 

ostavite povratne informacije

 

3.5. Zatražite Povratne Informacije

Nakon uređivanja teksta trebali biste od ljudi zatražiti povratne informacije.

Povratne informacije omogućuju perspektivu nekoga tko nije pisac i gotovo uvijek dovode do poboljšanja na članku.

 

Zaključak

Pisanje visokokvalitetnog članka najbolje funkcionira kada slijedite definirani proces i pišete najbolje što možete!

SEO copywriting je nešto što svatko može unaprijediti kroz praksu.