Kako Instalirati Google AdSense u WordPress Web-stranicu

zarađivanje uz AdSense

Ažurirano: 18.09.2018.

Google AdSense je Googleova oglašivačka mreža koja prikazuje Google AdWords oglase. Možete jednostavno zaraditi novac prikazivanjem teksta, slika, videozapisa i drugih interaktivnih oglasa na svojoj web-stranici.

Google vam plaća za oglase prikazane na vašoj web-stranici na temelju broja klikova ili broja pojavljivanja oglasa. Trenutačno, izdavači (vi) primaju 68% cijene klika, Google 32%.

Google AdSense je besplatan, ne morate se baviti s oglašivačima jer Google sve administrira i šalje vam ostatak novca. Svatko (iznad 18 godina) s web-stranicom koja je u skladu s programskim pravilima može se registrirati.

AdSense ima vrlo stroga pravila koja se ne smiju povrijediti iz bilo kojeg razloga. Vaša odgovornost kao izdavača je da znate i slijedite pravila.

 

AdSense je platforma za izdavače, tj. za osobe koje imaju web-stranicu i žele prikazivati Googleove oglase.

 

Izrada Google AdSense računa

1. Sign up

Najprije idite na stranicu za prijavu na Google AdSense i kliknite na gumb “sign up now“.

 

sign up

 

2. Upišite URL web-stranice i e-mail adresu

Upišite URL svoje web-stranice i e-mail adresu. Savjet: upotrijebite postojeći Google račun (gmail), umjesto adresu e-pošte od domene (admin@domena.com).

Za kraj odaberite želite li prilagođenu pomoć za vašu web-stranicu. Kliknite na gumb “save and continue

 

url web stranice e-mail adresa

 

3. Prijavite se

Prijavite se u svoj Google račun kako biste nastavili.

 

prijava u gmail

 

4. Odaberite državu

Pod “select your country or territory” odaberite “Croatia“, prihvatite online uvjete pružanja usluge i kliknite na gumb “create account“.

 

odaberite državu

 

5. Upišite točne podatke

U ovu formu upišite točne podatke kako biste mogli primati uplate, kada završite kliknite na “podnesi“.

 

adresa za plaćanje

 

6. Potvrdite broj telefona

Odaberite “tekstualna poruka (SMS)“, kliknite na “dohvati kontrolni kod“.

 

potvrdite broj telefona

 

7. Unesite kontrolni kod

Unesite šesteroznamenkasti kod koji vam je poslan na telefon, kliknite na “podnesi“.

 

kontrolni kod

 

8. Povežite web-stranicu s AdSenseom

Prikazat će vam se AdSense kod. Taj kod morate zalijepiti u WordPress web-stranicu. Kliknite na “kopiraj kod“, zatim otvorite novi prozor u web pregledniku i prijavite se u svoju WordPress web-stranicu.

 

povezivanje web stranice s adsenseom

 

9. Ručno dodavanje koda uz pomoć WordPress dodatka

AdSense kod mora biti zalijepljen u <head> element na svakoj stranici.

Možete to jednostavno riješiti instalacijom tj. aktivacijom Insert Headers and Footers dodatka. Ako vam treba pomoć oko instalacije, pročitajte članak kako instalirati WordPress dodatak.

Nakon aktivacije, kliknite na Settings » Insert Headers and Footers. U scripts in header odjeljak, zalijepite kod koji ste ranije kopirali i kliknite na gumb “save“.

 

zalijepite kod

 

10. Potvrdite povezivanje web-stranice sa AdSenseom

Vratite se na prozor AdSensea, stavite kvačicu na “zalijepio sam kod na web-lokaciju” i kliknite na gumb “učinjeno“.

 

google adsense instaliran

 

Čestitam, uspješno ste instalirali i postavili Google AdSense.

Ako stavite kvačicu na “prikazuj oglase čim moj račun bude aktiviran“, Google će proanalizirati vaše stranice i automatski dodati oglase umjesto vas.

Ako ne želite potpunu kontrolu nad položajem oglasa ili ste početnik, ostavite navedeno označeno i krenite izrađivati izvrstan sadržaj.

Aktiviranje računa obično traje manje od 24 sata, nerijetko i par dana. Dobit ćete e-poruku s uputama o tome kako aktivirati svoj račun. Kada to učinite, spremni ste za početak izrade oglasa.

 

Izradite svoju prvu oglasnu jedinicu

1. Da biste izradili oglase, morate se ulogirati u račun.

  • Započnite klikom na “moji oglasi
  • Zatim na “jedinice oglasa
  • I za kraj, kliknite na gumb “nova oglasna jedinica

 

izrada oglasne jedinice

 

2. Od vas će se tražiti da odaberete vrstu oglasa. Možete odabrati između tekstualnog i prikaznog oglasa, oglasa u feedu i oglasa u članku.

Oglas u feedu

 

oglas u feedu

 

Oglas u članku

 

oglas u članku

 

Ispod je opisano dodavanje najčešće korištenog oglasa, tj. tekstualnog i prikaznog oglasa.

3. Upišite jedinstveni, opisni naziv svoje oglasne jedinice kako biste si kasnije olakšali dodavanje iste na web-stranicu.

 

tekstualni i prikazni oglas

 

4. Sljedeća mogućnost je odabir veličine oglasa. Iako Google nudi široki raspon veličina oglasa, preporučene su određene veličine koje su najpopularnije među oglašivačima. Ako niste sigurni, držite se preporučene automatske veličine.

5. Nakon toga morat ćete odabrati vrstu oglasa. Preporučujem vam prikazivanje tekstualnih i prikaznih oglasa.

6. Stil tekstualnog oglasa omogućuje vam da upravljate prikazom oglasnih jedinica temeljenih na tekstu. Za najbolje rezultate, preporučujem vam upotrebu sheme boja vaše web-stranice.

7. Značajka prilagođeni kanali omogućuje vam grupiranje i bolje praćenje izvedbe oglasa. Ne morate ju koristiti ako ne želite.

8. Opcija ako nema dostupnih oglasa se prikazuje kada Google ne može pronaći odgovarajući oglas, što se vrlo rijetko događa.

9. Kada završite, kliknite na gumb “spremi i dohvati kod“. U skočnom prozoru vidjet ćete poruku “oglasna jedinica uspješno je izrađena” i oglasni kod.

Kopirajte oglasni kod i zalijepite ga u uređivač teksta kao što je npr. Notepad. Kliknite na gumb “zatvori“.

 

kopirajte oglasni kod

 

 

Dodavanje oglasnog koda u WordPress

Dodavanje oglasnog koda u bočnu traku

Oglasi se najčešće prikazuju na bočnoj traci (sidebar). Pomoću widgeta možete jednostavno dodati AdSense u WordPress web-stranicu.

U nadzornoj ploči kliknite na Appearance » Widgets, povucite Custom HTML widget slijeva u desni odjeljak. Zalijepite oglasni kod i kliknite na gumb “save“. To je sve što trebate učiniti kako biste integrirali AdSense s WordPressom.

 

oglasni kod sidebar bočna traka

 

Dodavanje oglasnog koda u objave

Ne morate znati HTML da bi dodali oglase u svoje objave, sve što trebate učiniti je prebaciti editor teksta s vizualnog na tekstualni.

U nadzornoj ploči kliknite na Posts » Add New, zatim na “text“. Zalijepite oglasni kod u objavu gdje želite da se pojavi oglas i kliknite na gumb “publish“.

 

oglasni kod objava

 

 

Dodavanje oglasnog koda uz pomoć besplatnog dodatka

Dodavanje oglasa u widgetizirana područja je učinkovito, ali vam ne daje puno kontrole. Osobito ako koristite temu s ograničenim mogućnostima. Srećom, postoji mnogo besplatnih dodataka koji vam omogućuju dodatnu prilagodbu oglasa.

Ad Inserter Plugin

Ako tražite dodatak koji ima mnogo opcija, ne trebate tražiti dalje. Pored pružanja različitih opcija položaja za oglase, ovaj dodatak također dolazi s brojnim izborom kako ih umetnuti.

Iako nije za početnike, možete upotrijebiti ovaj dodatak kako biste proizveli gotovo sve željene rezultate.

AdSense Plugin WP QUADS

Ovaj dodatak je namijenjen početnicima, zahtijeva manje tehničkog znanja, ali je još uvijek vrlo fleksibilan. Možete dodati oglase u objave, odabrati uređaje na kojima želite onemogućiti oglase i prikazati do deset oglasa na jednoj stranici.

Advanced Ads

Advanced Ads omogućuje jednostavno dodavanje oglasa na web-stranicu, upotrebljava stranicu sličnu editoru teksta. Možete zakazati i postaviti rotacije oglasa, odrediti datum isteka i odabrati mjesta za prikaz oglasa.

Nadalje, oglasi se mogu prikazivati na svim ili određenim stranicama, objavama, čak i oznakama. Također možete odabrati koji posjetitelji vide vaše oglase.

 

Najbolje WordPress teme optimizirane za AdSense

Iako možete dodati AdSense u bilo koju WordPress temu, postoje neke teme koje su bolje optimizirane za oglašavanje.

Te teme imaju posebna označena područja na koje možete postaviti oglasni kod ili su dizajnirane za lako umetanje oglasa na različite lokacije.

Premium WordPress teme

Admania

S više od 930 prodaja na ThemeForestu i prosječnom ocjenom 5/5 Admania je jedna od najcjenjenijih WordPress tema za AdSense. Ova je tema prikladna za blogere koji žele unovčiti svoj blog s AdSenseom ili bilo kojim drugim oglasom.

Možete dodati oglasne kodove direktno iz nadzorne ploče teme koja je vrlo napredna i jednostavna za upotrebu.

Grimag

Grimag je izvrsna WordPress tema za web magazin. Razvojni programeri optimizirali su Grimag za maksimalnu zaradu. Dostupna mjesta oglašavanja su strateški smještena kako bi odgovarala ukupnom dizajnu.

Ova responzivna tema osigurava da vaša web-stranica izgleda sjajno na bilo kojoj veličini zaslona. Možete ju lako prevesti na druge podržane jezike.

Truemag

Truemag je još jedna izvrsna WordPress tema s potpunom AdSense optimizacijom. Ugrađene oglasne jedinice u potpunosti su responzivne, što znači da će vaši oglasi biti vidljivi na svim vrstama uređaja.

Budući da ova retina ready tema dolazi s podrškom za WooCommerce, lako možete izraditi web shop na svojoj web-stranici.

Besplatne WordPress teme

IonMag

Ako tražite besplatnu temu koja nudi sve vrhunske značajke premium tema, preporučujem vam da pogledate ionMag. U potpunosti je responzivna i retina ready, možete biti sigurni da će vaša web-stranica izgledati sjajno na svim vrstama uređaja.

Dolazi s opsežnim postavkama za oglase i u potpunosti je optimizirana za AdSense. WP Developeri web-stranicu sam izradio uz pomoć ove odlične teme.

IsleMag

IsleMag je popularna besplatna WordPress tema koja olakšava blogerima i izdavačima zarađivanje s AdSenseom. U potpunosti responzivna tema iskorištava sve prednosti mobilnog i tabletnog prometa.

Za više detalja pročitajte članak 35 najboljih besplatnih WordPress tema.

 

Savjeti za povećanje prihoda

Da ponovimo, AdSense oglasi su CPK ili cijena po kliku, što znači da vam se plaća svaki put kada posjetitelji kliknu na oglas na vašoj web-stranici.

Iznos koji primate po kliku varira ovisno o sadržaju oglasa i lokaciji korisnika. Jedan klik može vrijediti 10 kuna, ali i samo 10 lipa.

Tri faktora koji utječu na ukupni prihod:

  • Veličina oglasa
  • Položaj oglasa
  • Kvaliteta prometa

Najbolje veličine i položaj oglasa

  • 300 x 250 (srednji rectangle) najbolju izvedbu ima unutar sadržaja ili na kraju članka.
  • 336 x 280 (veliki rectangle) najbolju izvedbu ima kao i gore navedeni, srednji rectangle.
  • 300 x 600 (pola stranice) najbolju izvedbu ima u bočnoj traci ili sidebaru.
  • 728 x 90 (leaderboard) najbolju izvedbu ima kada se nalazi iznad glavnog sadržaja, na samome vrhu web-stranice.
  • 320 x 100 (veliki banner za mobilne uređaje) najbolju izvedbu ima kada se nalazi na kraju članka.

Oglasi u bočnoj traci vrlo rijetko imaju dobru stopu klikanja (CTR), izbjegavajte ih.

 

Strogo izbjegavajte sljedeće položaje oglasa

Postoji nekoliko položaja koje apsolutno morate izbjeći, jer će rezultirati trajnim ukidanjem vašeg računa.

Floating oglasi

Neki izdavači koriste floating widgete u bočnoj traci za prikazivanje oglasa, takvi oglasi se ne pomiču dok posjetitelj “skrola”, što je strogo zabranjeno.

Oglasi iznad numeracija stranice ili gumba za navigaciju (prethodno-sljedeće)

Posjetitelji često slučajno kliknu na oglas umjesto brojku koja ih vodi na drugu stranicu. U ovom slučaju primit ćete od Googlea upozorenje o tome ili će vam onemogućiti račun.

Pop-up i full-screen oglasi

Vidio sam web-stranice koje prikazuju svoje oglase unutar pop-upa i preko cijelog ekrana. Ovo je također protiv pravila i izbjegavajte ovaj položaj.

I što god radili, nemojte nikada klikati na vlastite oglase ili poticati druge na klikanje, jer će vam Google odmah onemogućiti račun.